Windows 10 Printer Problemen

Help! Mijn printer print niet meer na Windows 10 update

Microsoft heeft afgelopen dinsdag (09-06-2020) twee “beveiligingsupdates” uitgebracht die een aantal oudere printer drivers onklaar maken. De problemen ontstaan na installatie van KB4560960 voor Windows 10 1903 en 1909, en KB4557957 voor Window 10 2004. Mocht u nog niet hebben ge-update installeer deze update dan nog niet! Het lijkt voornamelijk de PCL-5 drivers te raken. Printers van pak hem beet 6 jaar en ouder. Hebt u nog een oudere printer gekoppeld aan uw Windows 10 computer dan kan het zijn dat uw computer geen printopdracht meer kan versturen naar de printer.

Probleem is dus niet uw printer maar Windows 10

De printer zelf is dus nog prima in orde. Het is echt een Windows 10 probleem. Ook oudere besturingssystemen zoals Windows 7 en 8 hebben hier dus (nog) geen last van. Microsoft geeft aan dat het om een “beveiligingsupdate” gaat, het is dus maar de vraag of Microsoft dit weer gaat oplossen. Het kan zijn dat Microsoft naar de fabrikanten van de printers gaat wijzen dat zij hun drivers moeten updaten naar bijvoorbeeld PCL-6. Maar aangezien het hier om “oudere” printers gaat is de vraag of de fabrikanten hier tijd en geld in gaan stoppen om dit probleem op te lossen aangezien Microsoft dit probleem veroorzaakt heeft en niet de fabrikanten.

Voor nu is het advies deze updates NIET te installeren. Mocht uw computer al automatisch zijn bijgewerkt en uw printer niet meer werken, dan hebt u eventueel de mogelijkheid om uw computer “terug te zetten”. Volg hiervoor de volgende stappen. LET OP: Sla eventueel foto’s en andere bestanden die u na 08-06-2020 op uw computer heb gezet even op op een USB-stick om deze niet kwijt te raken.

Oplossing: Systeemherstellen:

  1. Druk links onder op de START-knop (Windows logo met 4 vierkantjes)
  2. Klik op “Configuratiescherm”. Ziet u dit niet staan typ dan: conf op uw toetsenbord om naar het configuratiescherm te zoeken in het START-menu.
  3. Klik op “Systeem en beveiliging”
  4. Klik op “Systeem”
  5. Klik op “Systeembeveiliging”
  6. Klik op “Lokale schijf (C:) (systeem)” om deze schijf te selecteren (word blauw)
  7. Klik op “Systeemherstel…”
  8. Klik op “Volgende”
  9. Selecteer een herstelpunt van voor de update. Mocht u niet weten wanneer de computer zichzelf heeft ge-update kies dan een herstelpunt van voor 09-06-2020.
  10. Klik op “Volgende”
  11. Klik op “Ja”

De computer gaat nu terug in de tijd naar het herstelpunt. Hierdoor wordt de update te niet gedaan en kunt u de printer weer gebruiken. Zorg er wel voor dat de computer deze update niet opnieuw gaat installeren.

Toch op zoek naar een nieuwe printer? Neem contact met ons op met uw wensen. Dit kan via klantenservice@cartridgecity.nl of WhatsApp: 0621455540. Wij kijken dan samen met u naar een geschikte printer die aan uw wensen en gebruiken voldoet.

LET OP!

Wij zijn verhuisd!

Naar Breed 8

Vanaf nu vindt u ons niet meer op Breed 29 maar zijn wij verhuisd naar Breed 8. Dit is aan de overkant van de straat, richting schouwburg Het Park.

Melding sluiten

Helaas ondervinden wij wat problemen met de telefoon.

Zoeken
Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt

Gratis verzending op alle orders boven de € 30,-

Op alle bestellingen met een orderwaarde van minstens € 30,- rekenen wij geen verzendbijdrage. Daaronder betaald u slecht € 3,95 aan verzendbijdrage. Het is ook mogelijk om uw bestelling in onze winkel in Hoorn op te halen. U kunt dit op de bestelpagina aangeven. 

Sluiten
Zoeken sluiten
Zoeken
Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt

Net als elke andere webwinkel werkt CartridgeCity.nl alleen door (tijdelijke) Cookies te plaatsen op uw computer.